Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY pro e-shopy
Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) společnosti Aeroklub Žamberk z.s., se sídlem Letiště 1023, Žamberk 564 01, IČO 15028089, zapsané v obchodním rejstříku pod sp. zn. L 1605 vedeném u Městského soudu Hradec Králové, e -mail info@akzamberk.cz telefonní číslo +420 465 693, adresa provozovny Letiště 1023, Žamberk 564 01(„My” nebo „Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím E-shopu na webových stránkách https://eshop.akzamberk.cz/.
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která naleznete zde.
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Jak jistě víte, tak komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní E-shopu“).
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na Našem E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
- NĚKTERÉ DEFINICE
- Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;
- Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
- Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
- DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
- Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;
- Objednávka je Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;
- Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
- Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující;
- Služba „Seznamovací lety“, dále jen Služba je předmětem všech položek, co si můžete koupit na E-shopu.
- Obecná ustanovení a poučení
- Koupě Služby je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
- Při nákupu Služby je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli v Objednávce budeme tedy považovat za správné a pravdivé.
- Na našem E-shopu také poskytujeme přístup k hodnocení Služby provedenému jinými spotřebiteli. Autenticitu takových recenzí zajišťujeme a kontrolujeme tím, že propojujeme hodnocení s konkrétními objednávkami, tudíž v interním systému u každého hodnocení vidíme i propojené ID objednávky, a tak jsme schopni ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného spotřebitele.
- UZAVŘENÍ SMLOUVY
- Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
- Smluvní vztah (kupní smlouva) nabývá závazné platnosti úhradou kupní ceny a souhlasem kupujícího se smluvními podmínkami. Prezentace služeb „Seznamovací lety“, umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen objednávku akceptovat, pokud k tomu má objektivní důvody (zejména letová způsobilost letadla). V tom případě je prodávající povinen navrhnout kupujícímu náhradní plnění.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o službách, a to včetně uvedení cen platných v předmětném období. Ceny služeb jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti podobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
- Pro objednání Služeb vyplníte objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje informace zejména o:
- 3.3.1. objednané službě (objednávané služby „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
- 3.3.2. způsobu úhrady kupní ceny, údaje o požadovaném způsobu doručení poukazu,
- 3.3.3. požadovaném termínu čerpání služby. Standartní časová platnost poukazu na čerpání služby je 15 měsíců bez možnosti prodloužení.
- V průběhu tvorby Objednávky může až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ Objednávku dokončíte. Před stiskem tlačítka musíte ale ještě potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě nebude možné Objednávku dokončit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám.
- Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky formou přílohy e-mailové zprávy. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky, tj. ve znění přiloženém jako příloha potvrzující e-mailové zprávy, tvoří nedílnou součást Smlouvy. Potvrzením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi.
- Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Služba není dostupná (například letová způsobilost letadla). V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůžeme Objednávku potvrdit, budeme Vás kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte.
- V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Vám Službu za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
- V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.
- V případě, že máte zřízen Uživatelský účet, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě máte ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat Vaše identifikační údaje.
- V některých případech umožňujeme na nákup Služby využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiníte, bude Vám Služba poskytnuta se slevou.
- Uživatelský účet
- Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.
- Při registraci Uživatelského účtu je Vaše povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
- Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost.
- Uživatelský účet je osobní, a nejste tedy oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
- Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když jej více, než 5 let nevyužíváte, či v případě, kdy porušíte své povinnosti dle Smlouvy.
- Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
- CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, NÁROK NA PROVEDENÍ SLUŽBY
- Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
- Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
- Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:
- Bankovním převodem. Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 5 pracovních dnů od data objednávky
- Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu [BUDE DOPLNĚNO], přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: [BUDE DOPLNĚNO]. V případě platby kartou online je Celková cena splatná do [BUDE DOPLNĚNO]
- Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na Vaši e-mailovou adresu. Faktura bude též fyzicky přiložena ke Zboží a dostupná v Uživatelském úču.
- V okamžiku, kdy je platba za Službu připsána na náš účet, je Vám na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce zaslán Dárkový certifikát, který Vás opravňuje k provedení Služby (Seznamovacího letu) dle pravidel uvedených na našem webu zde
- Nárok na provedení Služby na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a do e-mailové schránky obdržíte Dárkový poukaz, který Vás opravňuje k provedení Služby. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na Náš účet, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
- Pravidla a podmínky uskutečnění zakoupené služby – „seznamovacího letu“
- Lety se uskutečňují výhradně z veřejného vnitrostátního letiště Žamberk, jehož je prodávající provozovatelem.
- K provedení letu se dostavíte na místo dle článku 6.1. na své náklady a při vstupu do veřejného prostoru letiště budete dodržovat organizační a bezpečnostní pravidla a pokyny.
- Po příchodu předáte službu konajícímu dispečerovi na vyzvání Dárkový certifikát, který Vám byl doručen na e-mail. Dárkový certifikát je přenosný a opravňuje držitele k provedení právě 1 jednoho Seznamovacího letu, který je na něm uveden.
- Potvrzený let se uskuteční za povětrnostních podmínek vhodných pro bezpečné vykonání letu. Pokud dojde k náhlému zhoršení povětrnostních podmínek a let je tím znemožněn, navrhneme Vám plnění v náhradním termínu. V tomto případě Vám nevzniká nárok na náhradu cestovních ani jiných nákladů. Nevykonání letu z důvodů zhoršených povětrnostních podmínek není důvodem pro odstoupení od smluvního vztahu, pokud se na tom strany nedohodnou.
- Vy a ostatní účastníci letu musí respektovat instrukce pro bezpečné provedení letu jak v přípravné, tak letové fázi. Pokud Vy nebo účastníci letu tyto instrukce porušují, je pilot oprávněn provedení letu odmítnout, či let zkrátit za účelem bezpečného návratu. V takovém případě Vám nenáleží vratka čísti kupní ceny za ukončení letu před zakoupeným časovým limitem. Pilot je rovněž oprávněn za stejných podmínek vyloučit z letu osoby, vykazující známky opilosti či jiné závislosti.
- Vy a ostatní účastníci letu nesmíte v žádném případě v průběhu letu zasahovat do řízení či manipulovat s přístroji a technickým vybavením letadla. Pokud se toho dopustíte, je pilot oprávněn bez náhrady let ukončit Jsme oprávněni požadovat náhradu škody, pokud mu tímto chováním Vaším či jiného účastníka letu vznikla.
- Pokud dojde ke zkrácení doby letu vůči zakoupenému limitu z důvodů na Vaší straně či jiného s Vámi spřízněného účastníka letu (strach, nevolnost), nevzniká Vám nárok na vrácení poměrné části kupní ceny.
- Pokud dojde ke zkrácení doby letu vůči zakoupenému limitu z důvodů na naší straně (technická závada apod.) a zkrácení nepřekročí více jak 50 % zakoupeného limitu, máte nárok na vrácení poměrné části kupní ceny. Pokud zkrácení letu ze stejných důvodů je více jak 50 % ze zakoupeného limitu, vzniká Vám nárok na náhradní let v délce zakoupeného limitu. Toto se nevztahuje na omezení doby letu vlivem zhoršených povětrnostních podmínek v průběhu letu.
- Veškerá letecká činnost se řídí zákonem o civilním letectví č.49/1997 Sb. ve znění pozdějších předpisů.
- odstoupení od smlouvy
- K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
- V souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku máte právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od data nabytí platnosti smluvního vztahu. Odstoupení od kupní smlouvy nám musí být odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy musíte zaslat na adresu naší provozovny či na adresu elektronické pošty prodávajícího info@akzamberk.cz.
- V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 7.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Současně nám musíte vrátit Dárkový poukaz na let a to poštovní nebo osobní formou.
- V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 7.2 obchodních podmínek Vám vrátíme peněžní prostředky od Vás přijaté do čtrnácti (14) dnů od Vašeho odstoupení od kupní smlouvy Způsob vrácení peněžních prostředků Vám sdělíme společně s rozhodnutím o odstoupení od smlouvy. Odstoupíte-li od kupní smlouvy, nejsme povinni Vám vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než nám vrátíte vystavený Dárkový poukaz na let.
- V případech, kdy máte v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, jsme také oprávněni kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do sjednané doby vykonání letu. V takovém případě Vám vrátíme kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet který si určíte.
- Řešení sporů se spotřebiteli
- Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
- Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy info@akzamberk.cz . Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Reklamace
- Máte právo uplatnit na poskytnutou službu ("Seznamovací let") reklamaci a to v případech:
- bezdůvodné nedodržení zakoupené doby letu (dále článek 7.7. OP)
- bezdůvodné nedodržení sjednané trasy letu
- provedení letu v rozporu s nařízeními, pravidly a zásadami, obsaženými v Zákoně o civilním letectví č. 49/1997 Sb. v platném znění a s ostatními souvisejícími nařízeními a vyhláškámi.
- Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@akzambrek.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
- Závěrečná ustanovení
- Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů.
- Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
- Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. Informace o změně Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny.
- V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
- Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
- Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez Naší součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.
- Tyto Podmínky nabývají účinnosti [BUDE DOPLNĚNO].
Příloha č. 1 - Formulář pro reklamaci
Adresát: Aeroklub Žamberk z.s. , Letiště 1023, Žamberk 564 01
Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy:
Jméno a příjmení:
Adresa:
E-mailová adresa:
Služba, které je reklamována:
Důvod reklamace:
Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace:
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požaduji, spolu s uvedením mých kontaktních údajů pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
Datum:
Podpis:
Příloha č. 2 - Formulář pro odstoupení od Smlouvy
Adresát: Aeroklub Žamberk z.s. , Letiště 1023, Žamberk 564 01
Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:
Datum uzavření Smlouvy:
Jméno a příjmení:
Adresa:
E-mailová adresa:
Specifikace Služby, které se Smlouva týká:
Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu:
Je-li kupující spotřebitelem má právo v případě, že objednal službu prostřednictvím e-shopu společnosti Aeroklub Žamberk z.s. , Letiště 1023, Žamberk 564 01 („Společnost“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy.
Toto odstoupení oznámí kupující Společnosti písemně na adresu provozovny Společnosti nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém formuláři.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy Dárkový certifikát na let, který od ní obdržel.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu Společnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od obdržení vráceného Dárkového certifikátu na let, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodané služby) stejným způsobem.
Datum:
Podpis: